Ervaring is kennis hebben van gebruikelijke gang van zaken, verkregen door observatie en betrokkenheid bij bepaalde processen of toestanden. Het begrip ervaring is bijna synoniem met inzicht, kennis en weten. Een persoon met een aanzienlijke ervaring op een bepaald gebied, is een expert en zijn ervaring is expertise. Aldus Wikipedia. Doordat wij al 13 jaar aktief zijn met renovlies dagelijks renovlies behangen in nieuwbouwwoningen mag je ons op basis van bovenstaande renovlies expert noemen.
Klantervaring volgens CBW
Wij zijn aangesloten bij het CBW. Stel dat je geen
goede ervaring heb met je renovlies behanger, dan kan je hier je klacht melden
als je er met de behanger niet uitkomt (dan moet deze wel aangesloten zijn). Het
CBW stelt dat klachten met name voorkomen uit verkeerde verwachtingen en gebrekkige communicatie.
Je kan daar voor de aankoop als renovliesbehanger veel aan doen
door een complete en nette offerte met duidelijke verwachtingen over het proces
en voorwaarden die belangrijk zijn voor een goede uitvoering.
Renovlies ervaring op basis van reviews
Sinds ongeveer 2013 zijn reviews in opkomst gekomen. Je kan veel reviews over renovlies vinden op bijvoorbeeld de Feedbackcompany en bij de google reviews op de bedrijfspagina’s van google. De reviews geven veel klanten vertrouwen om voor een bedrijf te kiezen of juist niet. We kunnen wel heel trots laten zien dat we sinds 2014 bijna 1000 positieve reviews hebben gekregen. We denken dat u er meer aan heeft om de paar slechte reviews eruit te pikken. Daar heeft u meer aan dan aan lofzang. In dit bericht laten we de meest voorkomende redenen van slechte reviews zien. Vaak heeft het te maken met het duidelijk zijn van afspraken en het nakomen ervan. Als klant heeft u deels zelf in de hand hoe tevreden u bent na gereedkomen. Hieronder vindt u handvatten om goed beslagen het offertetraject in te gaan. Het bericht wat kost renovliesbehang gaat ook in op het offertetraject en laat valkuilen zien waardoor de kans dat de ervaring minder goed is groot is
Renovlies ervaringen met klanten vanuit de behanger
Natuurlijk hebben wij af en toe ook te maken met slechte beoordelingen. Gek genoeg komt dat vaak doordat juist de klant of potentiele klant zich niet aan de afspraken houdt. Wij werken eigenlijk alleen maar in nieuwbouwwoningen. Dus kaal opgeleverde woningen, waar weinig kapot gemaakt kan worden en het risico op schade dus gering is. We hoeven geen vloeren af te dekken, op ruwe vloeren schuiven ladders niet met valgevaar tot gevolg en we kunnen gewoon vroeg beginnen met lawaai maken want de buren wonen er toch nog niet. Hierop wordt ook de prijs van de offerte bepaald. In een leeg huis kan je lekker je gang gaan en niemand loopt je in de weg. De uitgangspunten bij de offerte hebben we de kleine letters in het groot genoemd. We houden van duideljikheid en zijn het eens met CBW dat klachten voorkomen moeten worden.
Hieronder hebben we de 4 onderwerpen meest slechte ervaringen met renovlies weergegeven die we zelf constateren en van collega’s horen.
Slechte ervaring met renovlies nr.1: nu hebben jullie opeens geen tijd meer
Ook al denken wij dat we er alles aan doen om u geen argumenten te geven om niet voor ons als renovlies behanger te kiezen, kiest niet iedereen voor onze offerte. Offertes die we uitbrengen zijn vrijblijvend. Dat betekend dat, naast dat ze gratis zijn, dat wij er ook niet automatisch aan vast zitten. Een offerte is geen opdracht. Als u akkoord gaat met een offerte dan krijgt u daar een bevestiging van en gaan we het op de planning zetten. Het is dan belangrijk dat u ons op de hoogte houdt van het verloop van de bouw. Het komt regelmatig voor dat de behanger waar de klanten voor hebben gekozen niet komt opdagen of geen tijd heeft. Het is dan niet zo dat een uitgebrachte offerte getekend terug gestuurd kan worden en we gelijk komen opdraven.
Oplossing voor een goed ervaring met uw renovliesbehanger:
– Leg afspraken over uitvoeringstermijn goed vast.
– Kijk met uw boerenverstand naar de voortgang van de bouw. Als in december nog begonnen moet worden met metselen en de kozijnen er nog in moeten, dan zal de oplevering niet in februari zijn.
– Een vuistregel voor veel bouwprojecten is dat het 9 maanden duurt vanaf leggen begane grondvloer. De termijn voor ruwbouw en afbouw is ongeveer twee keer de helft. Dus als de factuur voor wind en waterdicht komt kan je ongeveer een normale resttermijn bepalen
– Communiceer het uitstellen van de oplevering tijdig, houdt uw renovlies behanger op de hoogte
Slechte ervaring met renovlies nr. 2 te lange termijn gepland
We vragen een uitvoeringstermijn van 10 werkdagen, binnen die termijn maken we het werk klaar. Omdat we alleen in nieuwbouwwoningen werken weten we pas definitief twee tot drie weken van tevoren wanneer u de sleutel krijgt. Naast uw woning hebben we nog meer klanten waar we afspraken mee gemaakt hebben en die ons binnen de afgesproken termijn verwachten. De inzet van onze mensen is dat behoorlijk variabel. Verhuizen staat hoog in top 10 van gebeurtenissen waarbij stress komt kijken. Wij begrijpen best dat wanneer de makelaar opgeeft dat u in mei kunt gaan wonen en de aannemer uiteindelijk pas in augustus oplevert er een probleem kan ontstaan als u de oude woning al heeft verkocht. Ook is het lastig als kinderen naar een nieuwe school moeten, vakantie gepland moet worden en vloeren leveranciers of keukenleveranciers star zijn in het schuiven met de planning.
Oplossing ervaring met planning:
– spreek bij de verkoop van je oude woning een termijn van minimaal 6 weken na opleveren van de nieuwbouwwoning af voor het transport van de oude woning.
– Maak duidelijke afspraken bij de koop over levering van bijvoorbeeld de badkamer of afroep van de keuken en leg dat vast.
– Kan je een hele goede prijs voor de huidige woning krijgen bij eerder transport? Reken dan voor de zekerheid een tussenoplossing om te wonen en wellicht opslagkosten voor het interieur.
– Besteedt het maken van de vloer ook aan ons uit, dat scheelt een hoop stress op de planning. We maken met drie weken de wanden en vloeren klaar.
– Als u uw deel van de overeenkomst niet na kunt komen dan adviseren wij u om tijdig in overleg te treden met de renovliesbehanger en ga niet opzettelijk afspaken niet nakomen onder het mom: de badkamerleverancier is uitgelopen en daar kan ik niks aan doen. Laat het er niet op aankomen als bijvoorbeeld de badkamerleverancier uitloopt of de zolderindeling nog niet klaar is.
– Kijk ook naar uw eigen rol en karakter, behandel bedrijven waar u zaken mee doet zoals u zelf ook behandeld zou willen worden.
Ondanks dat opleveringen soms wel 5 keer doorschuiven, er perfect werk is geleverd en alles goed is gegaan begrijpt een deel van de mensen niet dat het gewoon onmogelijk is om bij het aangaan van de opdracht exact te bepalen hoeveel dagen er nodig zijn. Soms vinden ze het dan ook nog nodig om dat op internet in een review te plaatsen.
Slechte ervaring met renovlies nr. 3: ik zie nog leidingen lopen
Het schuren en plamuren van de behangklare muren moet gebeuren voor een goed eindresultaat. Problemen met aftekeningen in de muur ontstaan vaak nadat mensen zelf met de muren aan de slag zijn gegaan. Onze offerte is gebaseerd op behangklare muren. Daarbij geven we tips waar je op moet leggen in het geval je zelf gaat frezen of anders zaken gaat aanpassen nadat de aannemer klaar is.
Een goed voorbeeld vinden we deze casus:
Met de klant een overeenkomst aangegaan en complete uitleg gegeven. De klant roept ons af en we gaan onze mensen inplannen. We bellen de klant nog even de dag ervoor of hij er klaar voor is en dat we er morgen om 07.00 uur zijn. Op dat moment laat de klant weten zelf aan het knutselen te zijn gegaan en vertelt dus om vier uur ’s middags dat de kozijnen zijn vervangen en de bovenlichten zijn dichtgezet. De muren zijn 7 cm dik en het pakket wat hij heeft aangebracht is 8 cm dik. We hebben de offerte gebaseerd op deuren met bovenlichten, dus de stukken boven de deuren zijn eigenlijk extra werk. Uiteindelijk tekent de gipsplaat die hij heeft gebruik zich af. Zo een klant weet natuurlijk zelf heel goed dat we knikken niet kunnen wegbehangen. Ondanks al onze extra inspanningen is hij zo vriendelijk om een review van 1 ster te geven.
We informeren duidelijk dat wanneer je zelf gaat frezen je de leidingen weer glad moet smeren. Dat moet minimaal een week drogen om te voorkomen dat het stucwerk aan de buitenkant droog is maar in de kern nog zacht. Het verhardingsproces van gips duurt nu eenmaal even en droogt in. Als je vrijdag de sleutel krijgt, zaterdag leidingen freest en deze zondag aansmeert dan is dat maandag als de behanger op de stoep staat niet droog. De behanger maakt het dan klaar, het droogproces van het gips gaat door en trekt het vlies iets naar achteren. Als dat na een paar weken zichtbaar wordt, wat dan?
– Als je zaken gaat aanpassen en je weet niet precies hoe het moet, vraag het dan.
– Lees de stukken die we sturen gewoon even door, dat voorkomt een hoop gedoe.
– Kijk naar je eigen rol en verschuil je niet zoals de klant van de review achter allerlei excuses en bezwaren. Gaan roepen dat je niet gaat betalen omdat je zelf je werk niet goed heb gedaan trekt bij ons ook het bloed onder de nagels vandaan. Ondanks dat we een bedrijf zijn, zijn we ook gewoon mensen met gevoelens. We zijn geen bol.com of coolblue of wehkamp.
Slechte ervaring met renovlies nr. 4: communicatie is slecht
Wij zijn van mening dat communicatie belangrijk is, zoals het CBW dat ook vindt. Daarom zijn we dagelijks telefonisch bereikbaar en reageren we altijd wel vlot op mailberichten. We handelen ook proactief. Doordat we al 13 jaar ervaring hebben en altijd proberen goed te luisteren naar klanten en het proces daarop af te stemmen zijn we redelijk uniek onder renovlies behangers. Bij een gesprek in de winkel wordt altijd een checklist met meest gestelde vragen doorlopen. Dit doen we uiteindelijk om klachten te voorkomen. Alle afspraken leggen we vast in de offerte en op de bouwtekeningen, zo kan er eigenlijk geen misverstand ontstaan tussen het voortraject en het uitvoeringstraject. Het nakomen van afspraken is iets wat we heel veel terug zien in de reviews die we op de feedbackcompany hebben verzameld. Veel klanten waarderen onze inspanningen en ervaren de duidelijke afspraken als prettig. Helaas zijn sommige mensen van mening dat alleen het bedrijf afspraken moet nakomen en dat dat voor henzelf niet geldt. Een mooi voorbeeld vinden we de reviews hieronder. Werkelijk alle afspraken zijn door de klant niet nagekomen. De woning stond vol, maar daar kon de klant niks aan doen want de keukenleverancier was uitgelopen. We moesten door een park over een voetgangerspad met de bus om vervolgens door een droge sloot bij de woning te komen. Daar konden ze ook niks aan doen, want de aannemer had de weg nog niet klaar. We moesten drie dagen eerder klaar zijn want de vloerenman kon anders pas drie maanden later en dat kon niet want ze moesten verhuizen.
– Wees je als klant bewust van de afspraken. Als het mis gaat is het argument: ja maar ik ben klant zien een non argument. Als je de afgesproken uitgangspunten niet kan nakomen, dan hebben we daar best begrip voor. Maar laat het er niet op aankomen en ligt je behanger van tevoren gewoon in en geef een reëel beeld van de situatie.
– Volgens de boeken heb je een zender en ontvanger die met elkaar communiceren. Wees je als klant bewust van je eigen rol in de communicatie.
Als je offertes gaat vergelijken kijk dan ook goed naar de afspraken en niet alleen naar de prijs. Kies je voor de allergoedkoopste op basis van een mailtje met alleen een prijs per vierkante meter. We hebben een pagina op de site: wat kost renovlies. Hier staat ook goed omschreven waar je als leek op kan letten om achteraf discussie te voorkomen. Zoals het CBW ook stelt, leg afspraken van tevoren goed vast en ben je als klant ook bewust van waar je voor tekent en je eigen rol in de communicatie.
Laten doen of zelf aan de slag
Stucwerk mooi aanbrengen is vaak een vak apart. Renovlies aanbrengen is daarentegen vaak beter te doen voor de meeste mensen. Uit ervaringen blijkt wel dat de nodige instructie over behangen zeer welkom is. Gelukkig bieden wij u daarom een workshop aan om u de fijne kneepjes van het vak te leren. Neemt u de materialen na de workshop mee naar uw nieuwbouw woning? Dan is de workshop ook nog gratis! En als u het dan toch liever laat doen door iemand, dan behangen onze professionals de wanden van uw nieuwbouw woning met precisie en expertise van A tot Z!Voordelen van Renovlies Nederland
Uit ervaringen blijkt dus dat renovlies veel voordelen biedt. Kiest u voor Renovlies Nederland? Dan biedt dat nóg meer voordelen. Namelijk de volgende:- Gegarandeerd de laagste afhaal-prijs garantie
- Ervaren behangers
- Zonder verrassingen (schuren, sausen, BTW, etc. is inbegrepen)
- Vrijblijvende offerte
- Top kwaliteit glasvliesbehang